Waarom is het effectief om als bedrijf naar de beurs te gaan?

Op een beurs staan is vaak niet de favoriete bezigheid van bedrijven. Het zijn lange dagen en het is altijd maar de vraag of je alles eruit haalt wat erin zit. Maar als je goed bent voorbereid, kan het hartstikke effectief zijn. In dit blog artikel leggen wij uit waarom het effectief is om naar de beurs te gaan als bedrijf. In het artikel van volgende week zullen wij wat dieper ingaan op goede voorbereiding methodes om naar de beurs te gaan.

Je doelgroep op een plek

Allereerst heb je je volledige doelgroep op een plek. En deze doelgroep staat ook nog is open om met jou in contact te komen. Mensen die naar een beurs gaan, doen dat meestal met een doel: informatie krijgen en zich oriënteren over een onderwerp. Het is dus de ideale mogelijkheid om in contact te komen met nieuwe potentiele klanten.

En nu denk je misschien, deze mensen kan ik toch ook gewoon bereiken door middel van acquisitie? Natuurlijk is dat een mogelijkheid, maar dat kost veel tijd en energie en het rendement is erg laag. Persoonlijk contact met potentiële klanten is veel persoonlijker en blijkt een stuk effectiever.

Relaties warm houden

Op een beurs lopen natuurlijk niet alleen potentiële klanten rond, maar ook relaties. Deze relaties kan je op deze manier warm houden. Als je merkt dat je huidige relaties niet aanwezig zijn, kan je deze natuurlijk ook uitnodigen. Een persoonlijke uitnodiging om de educatieve beurs bij te wonen.

Demonstratie van je product

De beste manier om je huidige product of al bestaande producten te introduceren is een demonstratie. Een duidelijke manier om alle punten van je product uit te lichten. Doe dit op een originele en interessante manier zodat de aandacht van bezoekers meteen getrokken wordt.

Naamsbekendheid

Afhankelijk van op welke beurs je staat, komen er honderden en misschien wel duizenden bezoekers langs je stand gelopen die allemaal je naam zien. Al spreek je niet alle bezoekers, dan komt nog wel je naam voorbij. Ook in de communicatie van de beursorganisatie wordt jouw naam gebruikt en kom je onder de aandacht van de bezoekers.

Dus kom met een stand naar de beurs! Dat is de conclusie die we hieruit kunnen trekken. Natuurlijk is een goede voorbereiding wel essentieel als je naar de beurs gaat. Anders haal je er nooit uit wat je erin hebt gestopt. Lees in ons blog van volgende week hoe je goed voorbereidt naar de beurs kan gaan.

Wij gaan naar de Webwinkel Vakdagen 29&30 januari, kom je ons opzoeken?